maandag 8 augustus 2016

Van harte

Vandaag eens een mannenkaart en heel anders dan jullie van mij gewend zijn. Echt een donkere vintagekaart. Ik heb me nog even afgevraagd of ik er meer creme in moest doen maar vond dat toch niet helemaal passend.
De sketch is van; Cheerful sketches.



Ik ben begonnen met een cremekleurige kaart met daarop zwart papier. Het designpapier ligt al heel lang in de kast en kwam ik toevallig tegen en is van Little Darlings. Het plaatje is van Gerda.


Ik heb onder het plaatje een stukje zwart gedaan en dat heb ik aan de randjes iets aangezet met typex en dat daarna weer iets bruin gemaakt om het een wat oudere sfeer te geven. De plakparels hier zijn van Scrapberries. In het andere hoekje een koperen hoekje.
Boven het plaatje een stempel van Joy op een tekstplaatje van een nieuwe Noor mal 6002/0579.
Onder de horizontale rand zit nog een randborder van Nellie Snellen. Ook al een hele oude.


Als laatste een bijpassend stukje organza gezocht en hier een strik van gemaakt met daarop een koperen filigraan bloem. In het filigraan nog weer een stoffen bloem gedaan.

Wat vinden jullie hiervan? Echt vintage toch of niet? Het ging zo lekker dat ik nog zo'n soort zelfde kaart heb gemaakt alleen dan veel lichter die laat ik later in de week wel eens zien. Ben even bezig wat oude plaatjes en papier op te maken goed of niet?

Ik wil met deze kaart meedoen bij:

16 opmerkingen:

  1. Hoi Joke,
    wat heb je een gave mannenkaart gemaakt, de combinatie van plaatje en papier is leuk! mooie strik, je hebt de nieuwe tag ook gebruikt, erg leuk is ie..
    groetjes,
    Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een mooie mannenkaart hoor Joke. Je bent met oog voor detail bezig geweest waardoor alles mooi bij elkaar past. Ziet er goed uit.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alles past heel mooi bij elkaar Joke,mooi kaartje.Gr.Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er weer heel mooi uit!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een schitterend mannenkaartje heb je gemaakt Joke...prachtig zo in die vintagestijl...

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooie mannenkaart heb je gemaakt. Die ekleuren vind ik altijd wel gaaf voor een man . Het plaatje is ook prachtig.
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi zo het craft en zwart Joke. Een mooie combinatie voor een mannenkaart.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie mannenkaart Joke! Bedankt voor je deelname bij WLVC.

    Liefs, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een mooie en stoere mannenkaart geworden en leuk dat je die wilt delen bij ons met de challenge van WLVC.

    Groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi gedaan Joke....leuk hoe je alle details bij elkaar hebt gezocht en gecombineerd tot een heel mooi geheel. Mannenkaarten zijn heel mooi zo....iets donkerder....dan krijg je een wat stoerdere uitstraling. Ik krijg dat effect maar zelden....bij mij worden ze bijna nog lief hihihi..... Dankjewel voor je deelname bij WLVC, xxx Plony

    BeantwoordenVerwijderen
  11. mooi gemaakt!! Bedankt voor je deelname bij Cheerful Sketches. Succes!!
    Groetjes Ine
    http://creaine-cards.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat ziet er weer heel mooi uit!!!
    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie kaart Joke.
    Hartstikke leuk dat je meedoet met onze challenge bij Cheerful Sketches!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ha Joke, dez is echt wel heel stoer geworden, donkere tinten zijn misschien wat somberder maar met de details in bruin erbij is het toch een hele mooie stoere kaart geworden.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het is een heel mooi kaartje dat je gemaakt hebt met onze sketch van Cheerful Sketches.
    Leuk dat je meedoet aan onze challenge en bedankt.
    Groetjes,
    Carla (DT)
    http://carlasknutselateljeeke.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooi vintage kaartje heb je met onze schets gemaakt, Joke....bedankt voor het meedoen en succes!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen